نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

موضوع: مراحل ايجاد يک سايت اينترنتی

  1. #1
    تاریخ عضویت
    Nov 2007
    محل سکونت
    Earth
    نوشته ها
    84
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 44 در 27 پست

    مراحل ايجاد يک سايت اينترنتی

    با مراحل ايجاد يک سايت اينترنتی آشنا شويد.
    تجربه نشان داده است که آگاهی داشتن کارفرمايان از مراحل ايجاد يک سايت اينترنتی می تواند نقش بسزايی در کارايی و سرعت مراحل طراحی و راه اندازی سايت داشته باشد. همچنين می تواند در ايجاد رابطه ای بهتر بين کارفرما و تيم اجرايي، که نتيجه آن ايجاد راهکاری مناسب تر خواهد بود، موثر باشد. در اين بخش سعی می شود مراحل کلی طراحی و ايجاد يک سايت اينترنتی صرف نظر از نوع آن به اختصار توضيح داده شود.
    1. انتخاب هدف و طراحی سيستم
    طراحی گرافيكي، متن صفحات و فرم ها و ... می بايست تماما در راستای سياست های تجارت شما باشند. برای رسيدن به اين هدف اولين قدم در راه ايجاد سايت اينترنتی طراحی سيستم می باشد. در اين مرحله شما در ارتباط مستقيم با مدير پروژه ايجاد سايتتان اهداف و سياست های خود را به او منتقل می كنيد. اين فرايند يكی از حساس ترين و پركارترين بخش های ايجاد يك سايت اينترنتی است كه موفقيت مراحل بعدی به انجام صحيح و كامل اين مرحله بستگی دارد. مدير و يا تيم مديريت پروژه پس از بررسی نيازهای تجارت متبوعتان، بخش های سايت و صفحات گوناگون، امكانات، طراحی گرافيكی و كليه ويژگی های آنها را تعيين كرده و به تيم تكنيكی اجرائی تحويل می دهد.

    همكاری كارفرمای پروژه در بسياری از موارد تا پايان آخرين مراحل پروژه با مدير و يا تيم مديريت پروژه الزامی می باشد. يكی از كارهائی كه معمولا در اين مرحله آغاز می شود و تا مراحل پايانی پروژه ادامه می يابد جمع آوری اطلاعات و محتويات صفحات سايت می باشد. اين كار نيز با همكاری نزديك شما و مشاوران نمابازار انجام می شود.
    2. انتخاب نام مناسب
    انتخاب نام مناسب برای سايت اينترنتی كه به آن Domain Name نيز گفته می شود يكی از مهمترين مراحل اوليه ايجاد يك سايت اينترنتی می باشد. نام سايت اينترنتی شما در حقيقت چيزی است كه مشتريانتان را به هويت شما آگاه می سازد و تنها راه يافتن تجارتتان در دنيای الكترونيكی است و از آنجائيكه پس از ثبت نام سايت اينترنتی ديگر كسی نمی تواند نام مشابه سايت شما را داشته باشد. لذا می توان گفت نام سايت اينترنتي انتخابي به نوعی علامت و نشان تجارتتان در دنيای الكترونيكی می شود.

    آنچه می بايست در انتخاب نام سايت اينترنتی بدانيد!

    نام سايت اينترنتی نه تنها آدرس تجارت شما در دنيای الكترونيكی است بلكه نامی است كه مشتريانتان تجارتتان را بدان نام می شناسند. همچنين بخشی از پست الكترونيكی (e-mail) شما خواهد بود. لذا انتخاب نام سايت اينترنتی فراتر از انتخاب نامی ساده برای تجارت است. در انتخاب نام سايت اينترنتی نكات زير را به خاطر بسپاريد.

    3 نامی را انتخاب كنيد كه براحتی در ذهن بماند. نامی مانند namabazar راحت تر از eshop در ذهن می ماند.

    3 نام انتخابی شما می بايست نوع تجارت شما را شرح دهد. سعی كنيد نام انتخابی شما بدون پيچيدگی و براحتی توصيفی از نوع تجارتتان باشد. به عنوان مثال Persianflora.com يك [برای مشاهده لینک ها عضو سایت شوید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک کنید] ایران" onclick="replacer_hook(5)" target="_blank" href="http://vbteam.ir">فروشگاه گل ايرانی را تداعی می كند. اگر سايت اينترنتيتان در رابطه با تجارت موجود شما است سعی كنيد نام سايت اينترنتي انتخابي متناسب با نام تجارتتان باشد.

    3 سعی كنيد نام انتخابی كوتاه و ساده باشد. بهترين نام سايت اينترنتی نامی است كه مشتريان آن سايت فقط با يك بار ديدن و يا شنيدن به خاطر بسپارند و بتوانند به درستی آن را در مرورگر (browser) خود بنويسند.

    در بسياری موارد ثبت نام های مشابه نام انتخابی می تواند اين اطمينان را ايجاد كند که مشتريانی را كه بخشی از نام سايت را از ياد برده اند ، از دست نمی دهيد.

    مراحل طراحی و توسعه سایت:

    پس از طراحی سيستم و انتخاب نام متناسب وارد مرحله تكنيكی ايجاد سايت می شويم. به كليه مراحل تكنيكی كه منجر به ايجاد سايت اينترنتی می شود اصطلاحا طراحی و توسعه می گويند.
    در زير مراحل كلی كه تقريبا در تمامی پروژه های ايجاد سايت اينترنتی در مرحله طراحی و توسعه وجود دارد اشاره می شود.

    3. طراحی گرافيكی و ظاهر سايت
    اگر مرحله اول ايجاد سايت اينترنتی (تعيين اهداف و طراحی سيستم) به درستی انجام گيرد، تيم گرافيكی نمابازار با داشتن سابقه طولانی در طراحي، بهترين طرح گرافيكی صفحات ظاهری را متناسب با اهداف مخاطبان تجارتتان ارائه خواهد داد. وليكن با توجه به اينكه نظر كارفرمای سايت در تأييد طرح نهايی گرافيكی برای صفحات ظاهری الزامی می باشد نكات كلی زير در مورد طرح گرافيكی مناسب سايت اينترنتی و نمای ظاهری سايت به اختصار می آيد.

    3 استفاده از تكنولوژی های پيشرفته و بروز كه كمك بسزائی در كارائی بيشتر سايت شما و جذب مخاطبان سايت می كند.

    3 با توجه به اينكه سايت اينترنتی شما در حقيقت نمای ظاهری تجارتتان در دنيای الكترونيكی است، نمايش نام شركت، آرم شركت، علامت و نشان و يا شعارهائی كه به نوعی نشان تجارتتان می باشد در سايت الزامی می باشد.

    3 صفحات سايت بايد به گونه ای طراحی شوند كه كاربران برای مرور در بين صفحات گوناگون سايت دچار مشكل نشوند و براحتی بتوانند اطلاعات مورد نياز را از سايتتان بدست آورند. تعداد 4 تا 6 كليك برای رسيدن به يك هدف معين پس از وارد شدن در سايت تعدادی مناسب برای يك سايت می باشد. لينك های مهم می بايست به نوعی در تمامی صفحات تكرار شود. تكرار لينك ها در پائين صفحات بلند نيز می تواند مفيد باشد.

    3 طراحی سايت می بايست در عين زيبايی ساده باشد. استفاده از عكس ها و تصاوير متحرك زياد و رنگ های متفاوت می تواند كار شما را غير حرفه ای نشان دهد. از رنگهائی در طراحی سايت اينترنتی می بايست استفاده كرد كه تجارت مورد نظر در ديگر ارتباطات خود استفاده می كند. مثلا رنگ آرم يا سربرگ های شركت. در انتخاب عكس ها و رنگ های سايت می بايست دقت فراوان شود. انتخاب رنگ مناسب برای نوشته ها و زمينه ها نيز مهم است. خواندن نوشته های به رنگ تيره بر روی زمينه روشن مناسب است وليكن خواندن يك نوشته نارنجی بر روی زمينه صورتی چشم را خسته می كند!

    3 حجم صفحات و نمای ظاهری سايت می بايست تا حد امكان كم باشد. از آنجائيكه صفحات سايت اينترنتيتان از طريق اينترنت برای مشتريان قابل دستيابی است و با توجه به اينكه بسياری از كاربران بويژه در ايران هنوز از اتصال های كم سرعت برای اتصال به اينترنت استفاده می كنند، حجم زياد صفحات سايت می تواند دستيابی به سايت را خسته كننده و در برخی موارد غير ممكن سازد. به طور كلی محدوديت سرعت خطوط اينترنتی يكی از مسائل مهم است كه می بايست در طراحی سيستم و طراحی گرافيكی سايت ها در نظر داشت.

    4. ايجاد صفحات ظاهری سايت
    پس از طراحی گرافيكی سايت صفحات سايت بايد با فرمتی ايجاد شوند كه در مرورگرهای استاندارد شده قابل مشاهده باشند. توجه به كارائی صفحات در كليه مرورگرهای استاندارد و استفاده از تمامی قابليت HTML در ايجاد اين صفحات می تواند در ايجاد ظاهری حرفه ای برای سايت بسيار مؤثر باشد. استفاده از DHTML و زبان های اسكريپتی كه باعث ايجاد نوعی پويائی در صفحات می شوند نيز بسيار اهميت دارد.

  2. 4 کاربر از پست مفید Travis سپاس کرده اند .

    mr.salar (06-12-2011), OFFLINER (01-01-2010), ROCKMAN (12-31-2007), sss32 (03-23-2010)

  3. #2
    تاریخ عضویت
    Nov 2007
    محل سکونت
    Earth
    نوشته ها
    84
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 44 در 27 پست

    پاسخ : مراحل ايجاد يک سايت اينترنتی

    استاتيک يا ديناميک (ايستا يا پويا)

    شايد با اصطلاح صفحات پويا و ايستا آشنا باشيد. امروزه سايت های اينترنتی فقط صفحات ساده متنی يا تصويری نيستند. بسياری از سايت های اينترنتی دارای بخش هائی هستند كه اطلاعات را از كاربران دريافت كرده و در پايگاههای داده ذخيره می كنند و يا مناسب با هر بازديدكننده سايت اطلاعات خاصی را نمايش می دهند.

    صفحات ساده HTML برای ايجاد چنين امكاناتی كافی نيستند. برای ايجاد چنين امكاناتی می بايست از CGI و يا زبان های برنامه نويسی اسكريپتی سمت سرويس دهنده (Server Side Scripts) استفاده شود. به صفحاتی كه در ساخت آنها از تكنولوژی های CGI و يا (Server Side Script) استفاده می شود به دليل اينكه دارای محتوايی پويا هستند صفحات ديناميك و يا پويا می گويند و در عوض به صفحاتی كه در ساخت آنها فقط از HTML استفاده شده است صفحات ايستا يا استاتيك گفته می شود. در برخی موارد مثلا نمايش كاتالوگ های اجناس امكان پياده سازی صفحات در دو حالت استاتيك و ديناميك وجود دارد. در حالت استاتيك به مقدار محصولات می بايست صفحه HTML ايجاد شود. وليكن در حالت ديناميك فقط با ايجاد يك صفحه ديناميك كه در حقيقت يك برنامه CGI و يا (Server Side Script) است می تواند به عنوان تمامی آن صفحات استاتيك عمل كرده و در هر بار با استخراج اطلاعات اجناس كه از يك پايگاه داده، صفحه ويژه هر محصول را ايجاد كند.

    در چنين حالاتی كه در بسياری از بخش های يك پروژه ممكن است وجود داشته باشد تعداد موارد تكرار چنين صفحاتی می تواند شاخصی برای تصميم گيری در مورد استاتيك و يا ديناميك بودن صفحات باشد.

    5. كنترل كيفيت و تست تست تست !
    پس از پايان مراحل مختلف ايجاد پروژه يك تيم مجزا می بايست به كنترل كيفيت و تست بخش های مختلف سايت بپردازد. اين قدم از ضروری ترين و در برخی موارد وقت گيرترين بخش های انجام كار تكنيكی پروژه می باشد. انجام دقيق و كامل اين بخش تأثير بسزائی در موفقيت آتی سايت خواهد داشت. در كنترل كيفيت نه تنها می بايست سايت اينترنتی از نظر تكنيكی كنترل شود. بلكه محتوای صفحات نيز می بايست بررسی شود.

  4. 2 کاربر از پست مفید Travis سپاس کرده اند .

    mr.salar (06-12-2011), OFFLINER (01-01-2010)

  5. #3
    تاریخ عضویت
    Nov 2007
    محل سکونت
    Earth
    نوشته ها
    84
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 44 در 27 پست

    پیش فرض پاسخ : مراحل ايجاد يک سايت اينترنتی

    كدام يك از موارد زير هدف شما برای داشتن يك وب سايت است ؟
    • به وجود آوردن يك تاثير خوب برای شركت يا سازمانتان
    • نمايش دادن دورنماهای سازمان يا مجموعه تان
    • فروش مستقيم محصولات با كارت اعتباری ( بدون كارت اعتباری ) روی اينترنت
    • قوت بخشيدن به ا ين امكان كه مشتريان به ابزارهای تلفن يا ايميـل بـا شـما تمـاس بگيرنـد و بـه ايـن وسيله فروش شما بالا رود
    • فراهم آوردن ليست و قيمت محصولات برای پخش كننده ها
    • فراهم آوردن ليست و قيمت محصولات برای مشتری ها
    • قوت بخشيدن به مارك تجاری شركت
    • موارد ديگر
    2 - سازمان سايت

    دسته بنديهای کلی: عملگرهای خاص : راهنما و پرسشهای متداول (FAQ/HELP) بخشهای ويژه اعضا( Members Area)خدمات (Services)محافل بحث و گفتگو (Discussion Forums)شركت ما (Company Our)سرويس تبادل پيام ( Messaging )تماس با ما ( Contact Us )خبرنامه (Newsletter)جزئيات محصولات (Product Details) آزمونك نظرخواهی و رای گيری (Quiz)جستجو ( Search)سرويس چت (Chat)سياستها (Privacy Policy) صوت و تصويرفرم نظر خواهیآمار سايتلينكهای مربوطه و منابعديگرراه اندازی بخشهايی به زبان های(غير فارسی)نقشه و راهنماشرط ورود و خروج از سيستم برایكاربران (Customer Login/Logoff)اخبار و گزارشاتكتابخانه و كتابهایالكترونيكی مقالات آلبومك عكس قابل download وبلاگمواردديگر
    3-نام ( های ) سايت و دامنه

    نام اصلی سايت
    نام دامنه، پيش از آنكه بتوان آن را بكار برد بايد توسط سرويس ميزبانیثبت و از جانب سرويس ثبت دامنه تاييد شود.

    4- گرافيك


    اگر شما يك كپی از سرنامه ، بروشور ، كاتالو گ و . . . براي ما فراهم بياوريد ، در طراحی تصاوير سايت خيلی به مـا كمك خواهد شد . هم چنین ما می توانيم ببينيم كه شما چه تصويری از شركتتان ارا ئه كرده ايد .
    • طر ح لوگوی شركت ثبت شده .
    • عكس يا طر ح از محصول؟
    • فونت چاپی برتر----------------------------
    • رنگ هايی كه برتری دارند------------------
      ايده های ديگر------------------------------
    5 - رنگ و نوع بيان
    در بسياری از مو ارد، ما توصيه می كنيم كه رنگ روشن يا تيره متضاد با لوگو به خوانايی كمك می كند، ترجیح شـما چيست؟ -----------------------------

    آيا امكان دارد كه يك لينك يا دكمه اي در صفحه اول وجود داشته باشد كه در آن آمده باشد " طراحی شده توسـط نمابازار " ( شما هیچ اجباری در گفتن بله نداريد) بله - - - خير - - -
    6- سيستم شناوری

    سيستم های شناوری در كل مجموعه های ما شامل :
    • لينك ها در صفحات اصلیو فرعـی و ليـست محتويـات صـفحات قابـل جـستجو در تـور موتـور هـای جستجو می باشند.
    • نوار ر نگی يا نقشه تـصويری(راهنمـاي صـفحات):
      شـامل كلمـات مختـصر كـه بيـانگر محتويـات آن صفحه خا ص می باشد . كه در بالا يا پايين هر صفحه می آيند
    • منوی سمت راست كه به ویژه برای سايت های بزرگتر مناسب می باشد و نيز ویژه سايتهايی هـستند كـه شامل شش صفحه يا بيشتر می باشد . اين امكان اجازه می دهد كه جزييات بيشتری مطر ح شـوند و بيننـده سايت را توانا می سازند كه در سايت به راحتی حركت كند كه اين منوها مـی تواننـد سـفيد يـا بـه رنگ روشن باشند يا در تضاد رنگی با رنگ ديگر باشند.
    ویرایش توسط Travis : 12-30-2007 در ساعت 17:07

  6. 3 کاربر از پست مفید Travis سپاس کرده اند .

    Alitaba (12-31-2007), OFFLINER (01-01-2010), ROCKMAN (12-31-2007)

  7. #4
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    6
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 3 در 2 پست

    پیش فرض پاسخ : مراحل ايجاد يک سايت اينترنتی

    خسته نباشید مفید بود موفق باشید

  8. #5
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    6
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 3 در 2 پست

    پیش فرض پاسخ : مراحل ايجاد يک سايت اينترنتی

    امروزه با الکترونیکی شدن جهان و گسترش اینترنت در سطح دنیا و افزایش بازدیدکنندگان هر سازمان، شرکت و حتی شخص نیاز به داشتن فضایی اختصاصی بر روی اینترنت را احساس می کند.در واقع وب سایت صفحه های اختصاصی بر روی اینترنت می باشد که مجموعه ای از فایل های متنی، تصویری و صوتی را در بر میگیرد و اطلاعات را در کل جهان در اختیار کاربران قرار می دهند.برای راه اندازی یک سایت شما به چند چیز در ابتدای کار نیاز دارید:

    1- انتخاب نام مناسب برای سایت خود و ثبت نام سایت (دامنه)
    2- گرفتن فضای کافی برای قرار دادن اطلاعات خود در شبکه جهانی اینترنت$ (هاست)
    3- گرافیک سایت و طراحی [برای مشاهده لینک ها عضو سایت شوید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک کنید] مورد نظر برای صفحات سایت خود
    4- طراحی انیمیشن و فایلهای متحرک برای بنر و صفحات داخلی
    5- برنامه نویسی صفحات
    6- طراحی بانک اطلاعاتی (در صورت نیاز)

    پس از انجام مراحل فوق، شما باید فایل های طراحی شده را بر روی فضای خریداری شده برای سایت خود بارگذاری نمایید.

    انواع سایت ها:
    به طور کلی در مبحث [برای مشاهده لینک ها عضو سایت شوید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک کنید] دو نوع سایت داریم:
    1- سایت های استاتیک یا ثابت
    2- سایت های داینامیک یا پویا

    سایت های استاتیک:
    سایت هایی هستند که تنها حالت اطلاع رسانی دارند و ارتباط آنها با کاربران یک طرفه و از طرف سایت می باشد. خواص این سایت ها عبارتند از:

    * فضای کم
    * گرافیک و ظاهر بسیار زیبایی
    * هزینه تمدید قرارداد سالیانه بسیار پایین زیرا فضای کمی نیاز دارند
    * هزینه طراحی آنها نیز نسبت به سایت های داینامیک کمتر است


    سایت های فلش نیز از نوع وبسایت های ثابت هستند.

    این سایت ها برای سازمان ها، شرکت ها و افرادی مفید است که اطلاعات آنها نیاز به، به روزرسانی نداشته باشد و اطلاعاتشان ماهانه یا سالانه تغییر کند. زیرا تغییرات آنها نیاز به شخصی دارد که با طراحی سایت و زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشد.

    سایت های داینامیک:
    سایت هایی هستند که دارای مدیریت محتوا (CMS (Content Management System اند. امکان مدیریت نوشته ها و گرافیک سایت را به کاربر می دهد. خواص این سایت ها به عبارتند از:

    * فضای نسبتا زیادی
    * گرافیک و ظاهر با کیفیت به نسبت پایین تر از سایت های ثابت
    * کارایی بالا
    * امکان تغییر در اطلاعات و گرافیک توسط دارنده سایت
    * مدیریت كابران و تعیین سطوح دسترسی در كل سایت به صورت جامع توسط سیستم
    * برای توسعه اطلاعاتی در CMS نیاز به تغییرات بنیادی نیست در نتیجه هزینه ای ندارد
    * تمامی صفحات جدید برپایه پیش فرض هایی كه از قبل تعریف شده اند ایجاد میگردند
    * تمامی لینك ها به طور خودكار به روز رسانی می شوند
    * جستجو در محتوا سایت سریع و كارا است

    این سایت ها برای افراد، سازمان ها و یا شرکت هایی هستند که نیاز به تغییر اطلاعات و به روز رسانی سایت به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه دارند. زیرا مدیریت محتوای سایت بسیار آسان است و نیاز به شخصی که آشنا با ط[برای مشاهده لینک ها عضو سایت شوید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک کنید] است ندارد و هر شخصی می تواند به راحتی از ان استفاده نماید. در واقع سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد می دهد تا بدون داشتن اطلاعات فنی و تخصصی در زمینه طراحی وب بتوانند به راحتی کنترل اطلاعات، محتوا، چیدمان و... سایت خود را شخصا انجام دهند.
    منبع : طراحی سایت تسخیر (Taskhir.com)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •