علاوه بر تکنیک هایی که در بالا گفته شد هنوز چند روش دیگر برای بهینه سازی سرعت وب و زمان بار گذاری آن وجود دارد:


تغییر مسیر ها Redirect را به حداقل برسانید.
محتوای کد گذاری شده در HTML را به طور خاص انجام دهید.
محتوای خراب را از وب سایت حذف کنید.
از افزونه ها به طور زیادی استفاده نکنید.
ذخیره اطلاعات را در فایل های Cookie به حداقل برسانید.
از ico ها استفاده کنید.
اگر هنوز از این تکنیک ها در بهینه سازی وب سایت خود استفاده نمی کنید بهتر است که هر چه زود تر به این فکر باشید از قافله عقب نمایند. این نکات به حدی اهمیت دارند که کمپانی Radware در سال 2015 اینفوگرافیکی از 100 وب سایت تجارت الکترونیک منتشر کرد که بالاترین سرعت را ارائه می دهند. در این مقاله آمده است که تقریبا 50 درصد از وب سایت ها هنوز فایل های خود را فشرده سازی نمی کنند و تنها 12 در صد این وب سایت ها زمان بارگذاری زیر 3 ثانیه را دارند. این زمان سه ثانیه بسیار با اهمیت است از آن جهت که زمان بیشتر یعنی ریسک و آزمودن صبر بازدیدکنندگان، که در بیشتر مواقع بازدیدکنندگان صبور نبوده از وب سایت شما خارج می شوند. خروج زود از وب سایت یا به اصطلاح گوگل Bouncing Rate نشان دهنده آن است که یک وب سایت مورد علاقه کاربران نیست. گوگل نیز این مسئله را در نظر دارد و با اندازه گیری این زمان و محاسبه آن در فرمول های رتبه بندی، رتبه وب سایت را تغییر می دهد. پس اگر می خواهید مشتریان وب سایت خود را از دست ندهید، و از سئو یا رتبه خوبی نتایج در موتورهای جستجو بهره ببرید، به فکر بهینه سازی وب سایت و افزایش سرعت آن برای دنیای دستگاه های موبایل باشید.





کلام آخر
بهبود سئو SEO نیاز به زمان و منابع دارد و تحقیقات زیادی نشان داده است که سرعت وب سایت بطور مستقیم با درآمد زایی آن در ارتباط است. از آنجایی که نهایت تلاش هایی که برای سئوی یک وب سایت صورت می گیرد، افزایش سود آوری وب سایت است، بنابراین بهبود سرعت وب سایت را نباید نادیده گرفت.


همانطور که قبلا توضیح دادم، وب سایت های سریع می توانند ترافیک، دفعات بازدید و فعالیت و اقدام به خرید کاربران و رضایت آن ها را بالا ببرند. صاحبان وب سایتی که به سرعت اهمیت نمی دهند و آن را جزء جدایی ناپذیر استراتژی بازاریابی دیجیتال خود نمی دانند، خود را در معرض از دست دادن بخشی از درآمد ها قرار داده اند. سرعت وب سایت تنها عاملی برای بهبود سئو و رتبه در موتورهای جستجو نیست، مثلا در وب سایت معروف خرده فروشی وال مارت آمریکا ترافیک بالا و در نتیجه آن پایین آمدن سرعت وب سایت باعث کاهش چشمگیر فروش می شود. بنابراین، این وب سایت هدفی برای حداکثر سرعت بارگذاری سه ثانیه را در هر ساعت شبانه روز و در مناسبتی برای وب سایت خود در نظر گرفته است.


به جهت اهمیت سرعت وب سایت وردپرس نیز به عنوان پرکاربرد ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) که در بیش از یک چهارم وب سایت ها استفاده شده است، افزونه هایی برای افزایش سرعت در بخش های مختلف دارد. برای مثال: W3 Total Cache برای استفاده از Cache، WP HTTP Compression، WP Minify، JS and CSS Optimizer، WP-Smush.it و WP Parallel Loading System برای فشرده و بهینه سازی کدها، عکس ها و افزایش قدرت دانلود فایل توسط چندین کاربر را فراهم کرده است. علاوه بر این وردپرس توانسته است با ارتقاء به PHP7 سرعت را در وب سایت های افزایش دهد.


در پایان پیشنهاد می کنم در این رابطه مقالات تاثیر نام دامنه بر سئو و تاثیر هاست بر سئو را از وب سایت دارکوب مطالعه فرمایید.

darkoob.co.ir